واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مناسب سازی صددرصدی شهر برای معلولان

  • کد خبر: ۱۱۶۷۶۳
  • ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
مناسب سازی صددرصدی شهر برای معلولان

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجید طهوریان‌عسکری با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد ویژه جانبازان و افراد دارای معلولیت، اظهارکرد: شورای ششم و مدیریت شهری مشهدالرضا (ع) در این دوره تأکید داشته که شهر متعلق به تمام شهروندان، با هر شرایط جسمی، حرکتی، سنی و... است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، عضو هیئت رئیسه شورای ششم با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از جمعیت شهر مشهد را جانبازان وافراد دارای معلولیت به خود اختصاص داده‌اند، گفت: یکی از رسالت‌های مدیریت شهری، ایجاد شرایط مناسب برای تردد این عزیزان در سطح شهر است؛ موضوع بسیار مهمی که از آن به عنوان «مناسب‌سازی» یا «دسترسی‌پذیری» نیز یاد می‌شود. مشهدالرضا (ع) در مناسب‌سازی فضا‌های شهری و ساختمان‌ها و... جزو شهر‌های پیشتاز کشور است و اقدامات مختلف و متنوعی در این زمینه اجرایی شده است، اما کماکان عرصه برای فعالیت وجود دارد تا نقصان‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و در افقی بتوان مدعی شد که جهانشهر برکت و کرامت صددرصد مناسب‌سازی شده و برای جامعه معلولان و جانبازان دسترس‌پذیر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم، پیگیری تهیه و تدوین لایحه «ارائه تسهیلات و خدمات به معلولان» در دستورکار بوده است، گفت: بسیار خرسندیم که پس از برگزاری جلسات متعدد با جامعه هدف، کارشناسان و متخصصان، این لایحه تدوین و سرانجام در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید. وی مصوبه تسهیلات و خدمات ویژه معلولان را مصوبه‌ای جامع و کامل دانست که تمام حوزه‌های مربوط به معلولان و جانبازان سعی شده است در آن لحاظ شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: براساس مصوبه اخیر شورای شهر، معلولان مشمول قانون حمایت از معلولان برای احداث یک واحد مسکونی با زیربنای مفید مطابق با الگوی مصوب مسکن در حوزه‌های یک و دو درآمدی یا ۳۰درصد بیشتر از مساحت الگوی مسکن مصوب در حوزه‌های سه، چهار و پنج درآمدی، با تأیید و معرفی سازمان بهزیستی درخصوص شمولیت و شرط سکونت در یک بازه زمانی مشخص، از پرداخت هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی معاف هستند.

معلولان مشمول این مصوبه می‌توانند بدهی خود به شهرداری را بدون پیش پرداخت و افزایش ناشی از تقسیط، تا سقف ۴۸ ماه پرداخت کنند. وی با بیان اینکه شهرداری براساس این مصوبه مکلف شده است تمام پروژه‌های عمرانی خود را برای استفاده از معلولان مناسب‌سازی و سپس بهره‌برداری کند، تصریح کرد: علاوه‌بر این، شهرداری باید تمامی ساختمان‌ها و فضا‌های موجود زیرمجموعه خود را برای استفاده جانبازان و معلولین طی شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، پایش و رفع کند و گزارش اقدامات را به شورا بفرستد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد همچنین ضمن اشاره به وضعیت جسمی معلولان که امکان استفاده از خودرو و وسیله نقلیه شخصی را ندارند، گفت: برهمین اساس، در بند دیگری از مصوبه، شهرداری مکلف شده است در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان و تسهیل در ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی درون شهری نسبت به ارائه خدمات رایگان حمل‌ونقل برای هر فرد با معلولیت شدید و خیلی شدید به تعداد صد سفر در هرماه اقدام کنند.

طهوریان‌عسکری افزود: شهرداری همچنین باید تا شش ماه برای تأمین دسترسی، ایمن‌سازی و مناسب‌سازی تمامی ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری برای استفاده جانبازان و معلولان اقدام کند و گزارش فعالیت و عملکرد خود را برای ارزیابی و پایش به شورای شهر ارائه دهد. وی افزود: آموزش مستمر به کارکنان شاغل در بخش‌های مرتبط با مطالعات، طراحی و اجرای کلیه پروژه‌های شهری درباره رعایت ضوابط و تأمین دسترسی برای افراد دارای معلولیت نیز در دستورکار قرار می‌گیرد.

طهوریان‌عسکری گفت: افراد دارای معلولیت از خدمات ورزشی متعلق به شهرداری با معرفی بهزیستی می‌توانند رایگان بهره‌مند شوند؛ شهرداری نیز باید نسبت به مناسب‌سازی تمامی اماکن و مراکز فرهنگی و ورزشی خود برای استفاده جانبازان و افراد دارای معلولیت و اختصاص حداقل ۱۰درصد از ظرفیت بهره‌برداری آن‌ها به این دسته از افراد اقدام کند. وی افزود: یکی از دغدغه‌های افراد دارای معلولیت، موضوع اشتغال و درآمدزایی آنان است؛ در راستای حمایت و رونق‌بخشی به حوزه مشاغل خانگی برای افراد دارای معلولیت، حداقل ۵ درصد از ظرفیت بازار‌های خود اشتغالی و هر فرصت کسب‌وکار دیگر موجود در فضا‌های متعلق به شهرداری، به افراد دارای معلولیت اختصاص یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->